RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN 2017
Kemahiran
Bahasa
|
|
Tingkatan
|
|
Tarikh/Hari/Masa
|
|
Tema/Tajuk
|
|
Standard
Kandungan
|
|
Standard
Pembelajaran
|
|
Objektif
Pengajaran
&
Pembelajaran
|
|
Elemen
Merentas
Kurikulum
|
Ilmu
:
|
Nilai
:
|
|
|
|
Nilai
Murni
|
|
Strategi
PdP
|
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN 2017
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani
|
|||
Tingkatan
|
2 Jade
|
|||
Masa
|
8.00-9.00 pg
|
20/9/2017
|
Rabu
|
|
Tajuk
|
Komposisi Badan
|
|||
Standard
Pembelajaran
|
3.4.1
4.4.1
4.4.2
4.4.3
5.4.1
|
|||
Objektif
Pembelajaran
|
Di sepanjang
proses pengajaran dan pembelajaran, pelajar boleh :
1. Mengukur peratus
lemak badan menggunakan ukuran lipatan kulit
berdasarkan tiga titik cubitan
2. Mengenalpasti
titik pada otot trisep,abdominal dan gestroknemuis
3. Menentukan
peratus lemak badan sendiri menggunakan jadula peratus
lemak badan
4.Membandingkan
peratus lemak badan sendiri dengan julat peratus lemak
badan yang ideal
5. Bekerjasama
melakukan aktiviti dalam kumpulan.
|
|||
Aktiviti
PdP
|
Set
Induksi
|
Pelajar ditunjukkan
dua objek iaitu gunting dan kaliper untuk menunjukkan perbezan fungsi .
|
||
Perkembangan
|
i-
Pelajar diberikan penerangan oleh
guru berkaitan dengan cara untuk mendapatkan bacaan lipatan kulit
ii- Pelajar dibahagikan kepada 5
kumpulan
|
|||
Kemuncak
|
i-
Pelajar mengambil bacaan lipatan kulit pada rakan secara
bergilir-gilir.
ii- Pelajar membandingkan bacaan
lipatan lemak dengan jadual peratusan lemak badan.
|
|||
Penutup
|
Guru membuat rumusan
berdasarkan soalan yang ditanya secara lisan kepada pelajar .
|
|||
EMK
|
Sains dan Teknologi
|
|||
BBM
|
Kaliper, borang skor
dan slide
|
|||
Penilaian
PdP
|
Borang skor
|
|||
Refleksi
|
|
|||
0 comments:
Post a Comment