Monday, September 10, 2018

RPH RBT TINGKATAN 2 2018

Tarikh: 18 JULY 2018
Hari: Rabu
Kelas: 2E/2F (K.3)
Mata Pelajaran: Reka Bentuk dan Teknologi
Masa: 08.00 – 10.00 am (120 minit)


Tajuk
BAB 2:APLIKASI TEKNOLOGI


Standard Kandungan
2.3 Reka Bentuk Elektrik
Standard Pembelajaran/Objektif
2.3.5 Menganalisis elemen elektrik pada gajet yang akan dihasilkan
2.3.6 Membina gajet elektrik berfungsi
Kriteria Kejayaan
Pada akhir pelajaran, murid dapat:
- Menganalisis elemen elektrik pada gajet yang akan dihasilkan
-Membina gajet elektrik berfungsi
Strategi Pengajaran dan Pembelajaran
      1.    Pembelajaran kolaboratif
      2.    Pembelajaran melalui penerokaan
 AKTIVITI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN (PdP)
Set Induksi
Guru mengimbas kembali pembelajaran pada minggu lepas.Guru memberitahu tajuk yang akan dipelajari.
Perkembangan  Pengajaran
-Guru memberi penerangan berkaitan cara untuk menganalisis  elemen elektrik
pada gajet yang akan dihasilkan dan cara membina gajet elektrik berfungsi
-Soal jawal antara pelajar dan guru
-Rumusan pelajar diiringi oleh guru
Rumusan
Guru membuat rumusan dari hasil yang didapati.
Pengisian Kurikulum
Ilmu: Reka Bentuk dan Teknologi
Nilai: kerjasama, kerajinan
EMK: Kelestarian Global, Teknologi Makluamat dan Komunikasi (TMK)
Pengisian PAK KE-21

KBAT
Mengaplikasi, Menilai
ABM/ BBM
Buku teks, pen marker, papan putih, pensel
Tugasan/ Latihan
-
Penilaian/ Pentaksiran

Refleksi



Kekuatan:



Kelemahan:



Tindakan Susulan:
















Tarikh: 19 JULY 2018
Hari: Khamis
Kelas: 2G/2H (K.1)
Mata Pelajaran: Reka Bentuk dan Teknologi
Masa: 11.00 – 01.00 pm (120 minit)


Tajuk
BAB 2:APLIKASI TEKNOLOGI


Standard Kandungan
2.3 Reka Bentuk Elektrik
Standard Pembelajaran/Objektif
2.3.5 Menganalisis elemen elektrik pada gajet yang akan dihasilkan
2.3.6 Membina gajet elektrik berfungsi
Kriteria Kejayaan
Pada akhir pelajaran, murid dapat:
- Menganalisis elemen elektrik pada gajet yang akan dihasilkan
-Membina gajet elektrik berfungsi
Strategi Pengajaran dan Pembelajaran
      1.    Pembelajaran kolaboratif
      2.    Pembelajaran melalui penerokaan
 AKTIVITI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN (PdP)
Set Induksi
Guru mengimbas kembali pembelajaran pada minggu lepas.Guru memberitahu tajuk yang akan dipelajari.
Perkembangan  Pengajaran
-Guru memberi penerangan berkaitan cara untuk menganalisis  elemen elektrik
pada gajet yang akan dihasilkan dan cara membina gajet elektrik berfungsi
-Soal jawal antara pelajar dan guru
-Rumusan pelajar diiringi oleh guru
Rumusan
Guru membuat rumusan dari hasil yang didapati.
Pengisian Kurikulum
Ilmu: Reka Bentuk dan Teknologi
Nilai: kerjasama, kerajinan
EMK: Kelestarian Global, Teknologi Makluamat dan Komunikasi (TMK)
Pengisian PAK KE-21

KBAT
Mengaplikasi, Menilai
ABM/ BBM
Buku teks, pen marker, papan putih, pensel
Tugasan/ Latihan
-
Penilaian/ Pentaksiran

Refleksi



Kekuatan:



Kelemahan:



Tindakan Susulan:














0 comments:

Post a Comment