Tarikh: 18 JULY 2018
|
Hari: Rabu
|
Kelas: 2E/2F (K.3)
|
|
Mata Pelajaran: Reka Bentuk dan Teknologi
|
Masa: 08.00 – 10.00 am (120 minit)
|
||
|
|
||
Tajuk
|
BAB 2:APLIKASI TEKNOLOGI
|
|
|
Standard Kandungan
|
2.3 Reka Bentuk Elektrik
|
||
Standard Pembelajaran/Objektif
|
2.3.5 Menganalisis elemen elektrik pada gajet yang akan dihasilkan
2.3.6 Membina gajet elektrik berfungsi
|
||
Kriteria Kejayaan
|
Pada akhir pelajaran, murid dapat:
- Menganalisis elemen elektrik pada gajet yang akan dihasilkan
-Membina gajet elektrik berfungsi
|
||
Strategi Pengajaran dan Pembelajaran
|
1. Pembelajaran kolaboratif
2. Pembelajaran melalui
penerokaan
|
||
AKTIVITI PENGAJARAN DAN
PEMBELAJARAN (PdP)
|
|||
Set Induksi
|
Guru mengimbas kembali pembelajaran pada
minggu lepas.Guru memberitahu tajuk yang akan dipelajari.
|
||
Perkembangan Pengajaran
|
-Guru memberi penerangan berkaitan cara untuk menganalisis elemen elektrik
pada gajet yang akan dihasilkan dan cara membina gajet elektrik
berfungsi
-Soal jawal antara pelajar dan guru
-Rumusan pelajar diiringi oleh guru
|
||
Rumusan
|
Guru membuat rumusan dari hasil yang didapati.
|
||
Pengisian Kurikulum
|
Ilmu: Reka Bentuk dan Teknologi
Nilai: kerjasama, kerajinan
EMK: Kelestarian Global,
Teknologi Makluamat dan Komunikasi (TMK)
|
||
Pengisian PAK KE-21
|
|
||
KBAT
|
Mengaplikasi, Menilai
|
||
ABM/ BBM
|
Buku teks, pen marker, papan putih, pensel
|
||
Tugasan/
Latihan
|
-
|
||
Penilaian/
Pentaksiran
|
|
||
Refleksi
|
Kekuatan:
|
||
Kelemahan:
|
|||
Tindakan Susulan:
|
|||
Tarikh: 19 JULY 2018
|
Hari: Khamis
|
Kelas: 2G/2H (K.1)
|
|
Mata Pelajaran: Reka Bentuk dan Teknologi
|
Masa: 11.00 – 01.00 pm (120 minit)
|
||
|
|
||
Tajuk
|
BAB 2:APLIKASI TEKNOLOGI
|
|
|
Standard Kandungan
|
2.3 Reka Bentuk Elektrik
|
||
Standard Pembelajaran/Objektif
|
2.3.5 Menganalisis elemen elektrik pada gajet yang akan dihasilkan
2.3.6 Membina gajet elektrik berfungsi
|
||
Kriteria Kejayaan
|
Pada akhir pelajaran, murid dapat:
- Menganalisis elemen elektrik pada gajet yang akan dihasilkan
-Membina gajet elektrik berfungsi
|
||
Strategi Pengajaran dan Pembelajaran
|
1. Pembelajaran kolaboratif
2. Pembelajaran melalui
penerokaan
|
||
AKTIVITI PENGAJARAN DAN
PEMBELAJARAN (PdP)
|
|||
Set Induksi
|
Guru mengimbas kembali pembelajaran pada
minggu lepas.Guru memberitahu tajuk yang akan dipelajari.
|
||
Perkembangan Pengajaran
|
-Guru memberi penerangan berkaitan cara untuk menganalisis elemen elektrik
pada gajet yang akan dihasilkan dan cara membina gajet elektrik
berfungsi
-Soal jawal antara pelajar dan guru
-Rumusan pelajar diiringi oleh guru
|
||
Rumusan
|
Guru membuat rumusan dari hasil yang didapati.
|
||
Pengisian Kurikulum
|
Ilmu: Reka Bentuk dan Teknologi
Nilai: kerjasama, kerajinan
EMK: Kelestarian Global,
Teknologi Makluamat dan Komunikasi (TMK)
|
||
Pengisian PAK KE-21
|
|
||
KBAT
|
Mengaplikasi, Menilai
|
||
ABM/ BBM
|
Buku teks, pen marker, papan putih, pensel
|
||
Tugasan/
Latihan
|
-
|
||
Penilaian/
Pentaksiran
|
|
||
Refleksi
|
Kekuatan:
|
||
Kelemahan:
|
|||
Tindakan Susulan:
|
|||
0 comments:
Post a Comment